Wednesday, July 29, 2009

PAHIT SEBUAH KEBENARAN..

Kadang2 kita sukar utk terima sesuatu kebenaran. sukar kerana kebenaran yg amat pahit. namun dlm keterpaksaan kita terpaksa menerima kebenaran itu demi menjaga sebuah kehidupan. kadang2 kita terpaksa berpura2 utk menutup sebuah kebenaran..juga demi menjaga sebuah kehidupan...dan yang pasti tiada siapa yg tau betapa pahit dan pedihnya sesebuah kebenaran itu..

3 tahun kebelakangan ini aku terpaksa berpura2 pada  sebuah kebenaran..dan aku berpura2 demi kebahagiaan sebuah kehidupan. bukan mudah utk aku berlawan dgn ego dan perasaan diri sendiri. ianya amat sakit..,perit dan pedih..
aku tidak sanggup lagi utk berdepan dgn kebenaran yg pastinya akan merentap hati beberapa insan...cukuplah.., semua ini mesti diakhiri..,dan aku telah akhirinya waktu dan detik ini.

at last..,aku sedar suatu perkara selepas berperang selama 2 hari ni..mulut boleh berbohong utk tidak..tp hati x blh berbohong. walau apa pun..,sepahit mana kebenaran itu.,ia jauh lebih baik daripada sebuah pembohongan yang manis. 








'' Kita manusia, memang hanya mampu merancang dan hendak yang terbaik didalam apa-apa bentuk perhubungan tapi kita juga jangan lupa , hati dan perasaan adalah hak mutlak kita, samada menerima apa yang akan terlintas atau belum lagi terlintas , kita kena sanggup menerima nya dengan hati terbuka tanpa mempersoalkan salah siapa kah ianya terjadi sebegitu...''- terima kasih kak Hajah...:)

No comments:

Post a Comment