Sunday, April 26, 2009

BAD DAY....:(


hari ni..,badan rasa kurang sihat sikit..,perut aku tiba2 rasa sakit..mlm tadi tgh lena tidur..,tiba2 perut aku ni menarik semacam....,sakitnya Tuhan je yang tau...berguling2 aku di katil..aku tgk jam lebih kurang jam 4pagi...aku gagahkan diri bangun juga..,terus ke kitchen utk ambil ubat apa yg patut di dlm fridge...at last aku jumpa ubat yg diberi doktor ketika aku diserang sakit yg sama masa pulang ke KK last time...thanks God..lega.....

nak dijadikan cerita...,aku disahkan appendiks ketika di KK..nasib la rumah abg ipar aku dikelilingi dgn pelbagai kemudahan..,time tu aku dibawa ke klinik berdekatan taman jer..ketika dirawat dan doktor arahkan aku dirujuk ke Queen Elizabeth hspital..tp i refused to go..,sbb aku tak rasa aku ada appendixs..aku pujuk diri moga tiada apa yg berlarutan nanti....( time tu lepas check up terus g Giant,makan ais krim..hehhee..)

so..,mlm td aku diserang lagi...buat aku rasa risau...tp aku buat relax jak...aku tak pasti btul2 appendixs atau bukan..,yg nyata aku takut dibedah..aduiii!!bila tgk parut diperut teman baik aku ANA..,rasa ngeri pun ada...namun aku pasrah ja la..,harap2 bukan seperti yg disangka...

p/s:seorang teman pernah bgtau aku..,utk hilangkan appendix kena makan hempedu ayam..,tp sanggupkah anda utk menelan hempedu ayam mentah yg pahit itu....?hehehee....

4 comments:

  1. Hope my comments go tru.....u take a lot of water....air masak le...den gigit lime skit...skit...pas makan ...dont take hot things...apendix ni will make u uneasy...baca la skit skit selawat nabi masa minum...but klu ada sesape yang baru lik mekah...air zam zam tu yg terbaik....u minum den sapu kt tempat yang u rasa sakit....insyaallah ilang...trust me...i've done it before...

    ReplyDelete
  2. appendix? aih.. hrpnye bkn la kan..

    pstt... pindah rumah baru dah.. hehehe...

    saje nk citer, ni rakan2 smgr maybe atiqah kenal... usya2 lah diorng..

    Yatie (mybatch) - http://cutelildiary.blogspot.com/

    Anna (ur batch) - http://annapeje.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Hello and Salam Cousin,

    I think u should go for further checking gurl..I 'm the one who got appendiks last 3 yrs..and believe me if u still refuse to check,it could be danger to your usus perut.!okay..

    ReplyDelete
  4. thanks cousin...nice to meet u here...,ya, i should go for futher check up..hope evrythng will fine...tk care ruby..

    ReplyDelete