Wednesday, April 1, 2009

Kursus Solekan by Nurin Makeover Studio

pada 28mac lalu, bertempat di Changkat View Condominium, aku join kelas solekan andaman...actually aku dedahkan basic class ni utk my partner ANA yg tidak mempunyai asas dalam bidang ni...nak jadikan cite, my sis KID and her friend ANGAH, awal2 lagi berjumpa dgn Nurin utk tempahan majlils pernikahan angah nnt...so, dalam x semena menanya, Nurin mempelawa my sis utk join kelas solekan which is conducted by her and her partner...
Nurin ni merupakan seorang make-up artist yg sedang meningkat naik...well, it was a good experience to all of us..byk benda yg dapat dipelajari..aku sendiri pun terkedu sbb rupanya ada cara aku yg salah ketika mengandam..so kat sini Nurin byk share with us ttg rahsia andaman...u may check out her website at http://nurinmakeover.fotopages.com

time ni, mangsa Nurin, Kak Mila..jadi model utk sessi hands on..,step by step diterangkan secara teliti kpd we all...
dari teknik penggunaan alatan solekan, teknik membentuk alis kening, spots cover, foundation & shading applied, teknik solekan mata dan bermacam2 lg..sememangnya Nurin tidak lokek berkongsi rahsia teknik solekan seperti kebanyakan make up artist yg lain...
nah...,ni my partner ANA..,my sis KID jadi bahan ujikajinya..,thnks a lot to my sis KID sbb kuatkan diri utk join together class ni walaupun sedang sarat..actually, her hubby yg paksa dia..memandangkan kid pun da biasa dlm line ni, why not,kan?so, ni la hasil sentuhan ANA..,walaupun byk kali give up sepanjang mencanting muka kid ni..,akhirnya siap juga....never mine, practice lagi k...Practice makes us perfect,right?

so..,yang ni pula hasil sentuhan KID pada wajah ANA...,aku?ada...disebabkan aku sibuk mengambil gambar, akhirnya sentuhan aku dan ketika aku di solek tidak dirakam...(waaa!!!)






k la..,x tau nak tulis apa lg..,blur...as a conclusion, aku berpuas hati join kelas ni...,byk benda yg aku miss dlm solekan ni...Thanks to Nurin atas tunjuk ajar yg diberikan.....All the best to u...pada kak mila klu terbaca blog ni..,harap dpt email gambar syok sendiri kite tu ek.....

till then...daaa......

No comments:

Post a Comment